Szukaj

Wycieczka na poligon wojskowy do Tomaszowa Mazowieckiego

Mikołów, 31.10.2019 roku

W dniu, 14 października pojechaliśmy w ramach zbiórki integracyjnej na całodniową wycieczkę. Wraz z nami wybrali się również rodzice i rodzeństwo.

Około godziny 11:00 dotarliśmy do pierwszego punktu zwiedzania jakim był 7 batalion lotniczy w Tomaszowie Mazowieckim. To była dla nas mega przygoda :) Byliśmy na lotnisku wojskowym, gdzie mogliśmy zasiąść za sterami helikoptera wojskowego, byliśmy w wieży kontroli lotów, mogliśmy poprzymierzać elementy ubioru wojskowego. Żołnierze pokazali nam jak wygląda trening wojskowy i ich sprzęt, m.in. śmigłowce, spadochrony, pontony, kaski lotnicze.

Po wycieczce na poligonie, drugim naszym przystankiem był stary romański kościółek św. Idziego w Inowłodzu, gdzie uczestniczyliśmy we Mszy św., której przewodniczył oczywiście ksiądz Artur. Mówi się, że jest to jeden z najstarszych murowanych kościołów w Polsce, powstał około 1100 roku i został ufundowany przez księcia Władysława Hermana z okazji „cudownych” narodzin jego syna – Bolesława Krzywoustego.

Nasz trzeci przystanek był w miejscowości Konewka, gdzie zwiedzaliśmy bunkier kolejowy z czasów II wojny światowej. Bunkier ma długość około 385 m i został wybudowany w 1940 roku. W schronie, w tunelu biegł tor kolejowy z peronami. W jego sąsiedztwie znajdowały się także bunkry techniczne.

To była niezwykle ciekawa, terenowa lekcja historii i na pewno każdy dowiedział się czegoś nowego. Jak zwykle, pogoda nam dopisała, było dużo zabawy i śmiechu.

Wracając do domu zjedliśmy pyszną kolację w McDonald’s :) ;)

Kuba H.

13 wyświetlenia
MINISTRANCI
MIKOŁÓW

KONTAKT:

An. Dawid Stasica tel: 725 990 464

An. Maciej Topór tel: 513 072 934                                                                                                                Strona by Mikołaj Skorupa & Maciej Topór